Boka flygbuss mellan Stockholm C och Arlanda. Enkelt och prisvärt med en biljett som gäller i 3 månader.
- Biljett giltig i 3 månader
- Rabatterat pris vid köp av biljetter tur och retur
- Många avgångar och hållplatser
129 kr för vuxen
Boka biljettTa bussen till Arlanda
Vy Flygbussar erbjuder bussresor mellan Stockholm City och Stockholm Arlanda Airport – en resa som tar ca 45 minuter. Längs vägen finns ett flertal hållplatser, bland annat:
- S:t Eriksplan
- Norra Stationsgatan
- Haga Södra och Norra
- Frösunda
- Järva Krog
Bussarna stannar vid Terminal 2–3 och 4 samt på Cityterminalen och har flera avgångar i timmen i båda riktningar. Bussarna går i princip dygnet runt alla dagar i veckan förutom under ett par timmar på natten, mellan ca 23-03.30.
Biljetter
Biljetter kan köpas direkt på nätet, levereras elektronisk och har en giltighetstid på 3 månader. Köpt biljett gäller i valfri riktning på sträckan och vid köp av tur och retur-biljetter ges alltid ett rabatterat pris. Ungdomar mellan 8–17 år reser också med ett rabatterat pris och det finns även möjlighet att köpa biljetter med grupprabatt.
Vy Flygbussar erbjuder även resor till och från Liljeholmen och Brommaplan. Tidtabeller, avgångar och trafikinformation finns att hitta på hemsidan.
Boka biljettFAQ
Ja, det går bra att köpa en flygbussbiljett direkt på bussen, hos en återförsäljare, i en biljettautomat eller i Flygbussarnas biljettkassa. För lägsta möjliga pris rekommenderas dock köp via hemsidan, appen eller sms.
Ja biljetter som inte utnyttjats kan återlösas. Biljetter köpta hos återförsäljare, direkt på bussen eller via automat kan återbetalas inom giltighetstiden samt mot en administrativ avgift på 20% av biljettpriset. Biljetter köpa online, via app eller SMS kan återbetalas inom giltighetsperioden utan avgift. Påbörjade biljetter, t. ex tur/retur eller vid flerköp av enkelresor, där en eller flera resor har utnyttjats, återlöses ej.
Biljetter köpta via hemsidan eller appen levereras alltid som mail och kan ibland hamna i skräpposten, så om du inte hittar din biljett i inkorgen kan du börja med att kolla där. Om du misstänker att du har skrivit in fel e-postadress eller att något annat blivit fel kan du kontakta kundtjänst för att få hjälp med ett nytt utskick.